13 April 2014

Blackmores Bio C


Hai..lama bebenor tak update blog..kakaka..orang lain buat blog tiap2 hari update..siap dapat duit..haku???? Orang nak berblogging kita pun nak berblogging jugak..tapi blog orang mantap, ranking sejuta..haku?? Hahahaha..lantak la..janji aku bahagia..
Hari ni nak bercerita pasal blackmores Bio C..kenapa vitamin C sebab kalau tak ambil vitamin C, aku memang cepat la kena selsema or demam or sakit2...so ambil vit c untuk kesihatan diri anda. Selain dari menghindari dari penyakit, kulit pun cantik mulus2 gitu..hihi..
(Skima nya ayat2 cinta aku..ramai boring..kekekeke..)
Ok..FYI, blackmores ada 3 jenis vit..vit c, buffered c dan bio c..apa beza nya..vit c ade 500mg yg biasa2 je..(apa maksud biasa2 aku pun kurang pasti, ni farmasis yang bagitau aku), buffered c 500mg ianya akan larut dalam badan selama 8 jam..so takde la membazir vit c yang kita makan..99% akan diserap oleh badan..dan bio c ada 1000mg memang sesuai untuk orang yang baru nak sakit sebab vit c dapat dilarut dengan cepat, dan badan kita akan serap vit c mengikut keperluan badan..mane yang tak perlu, akan diyahkan..
So aku buat keputusan untuk ambil bio c sebab aku pernah makan bio c plus amway, memang bagus..kulit cantik je rasa tapi mahal la even harga ahli pun atas seratus..huhu..so cari la yang lebih murah iaitu blackmores bio c..kandungan pun lebih kurang je aku tengok..hihihi

Dah abis sebotol dah makan ni..so far ok la..ok?? Hehe..tang buang air besar ok..tang selsema or demam ke or sakit ke..jarang kena dan kalo kena pun cepat la ok..tang kulit?? Aku tak perasan plak..kuikui..
Ohh ye..kalo nak beli itu, guna kan kuasa pengguna yang bijak. Beli la masa promosi. Aku beli kat guardian dapat 2 botol besar, 120 tablet n dan percuma 1 botol kecik 30 tablet, rm 109.00 dan jadi sebiji RM0.40 je..so jadilah pengguna yang bijak ye kawan2..kalo beli kat online dapat rm119 plak..harga sebotol rm80++ rasanya kan..
Okehhh..chawwwwww


1 comment:

Iamwhoiam said...

Good sharing, Blackmores Collagen 10,000mg which is enhanced with Grape Seed Extract and Vitamin E for complete skin rejuvenation in just six to 12 weeks. If your collagen breakdown in your skin is much faster and at a higher rate than what your body is manufacturing and the amount you are taking via collagen drinks/ supplements, you may need a longer time to see the benefits of collagen. For detail visit:
http://kidbuxblog.com/blackmores-introduces-collagen-10000mg-to-fight-the-effects-of-stress-and-maturing-hormones/